Σχετικά με την εφαρμογή myInfo
Η εφαρμογή myInfo δίνει σε κάθε πολίτη τη δυνατότητα να ελέγχει και να επιβεβαιώνει τα προσωπικά του στοιχεία, όπως τηρούνται στα βασικά μητρώα του Δημοσίου. Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζεται η ορθότητα και η συνέπεια των στοιχείων του στα βασικά μητρώα. Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής myInfo οι πολίτες ενημερώνονται για την αυτόματη έκδοση του Προσωπικού τους Αριθμού.
Ποιο είναι το αντικείμενο της εφαρμογής myInfo;
Μέσω της εφαρμογής μπορείτε να:
1. επιβεβαιώσετε τα ταυτοποιητικά σας στοιχεία προκειμένου να ενημερωθούν αυτόματα τα βασικά μητρώα της δημόσιας διοίκησης με τα έγκυρα κατά νόμο προσωπικά σας στοιχεία και τυχόν μεταβολές που προκύπτουν εφεξής.
2. να επιβεβαιώσετε τα ταυτοποιητικά στοιχεία των ανήλικων μελών της οικογένειάς σας
3. να υποδείξετε τα ορθά στοιχεία σας σε περίπτωση λάθους
4.να ενημερωθείτε σχετικά με τον Προσωπικό σας Αριθμό και για τον Προσωπικό Αριθμό των προστατευόμενων μελών της οικογενειακής σας μερίδας.
Πώς μπορώ να συνδεθώ στην εφαρμογή myInfo;
Μπορείτε να συνδεθείτε στην εφαρμογή myInfo μέσω του gov.gr αρκεί να διαθέτετε προσωπικούς κωδικούς – διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (κωδικοί TAXISnet) και να έχετε εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ).
Για να εισέλθετε στην εφαρμογή θα χρειαστείτε:
1. τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης
2. το κινητό που έχετε καταχωρίσει στο ΕΜΕπ, όπου θα σας αποσταλεί κωδικός μιας χρήσης (ΟΤΡ), τον οποίο θα εισάγετε στο αντίστοιχο πεδίο. Αν δεν έχετε καταχωρίσει το κινητό σας τηλέφωνο στο ΕΜΕπ, παρακαλούμε επισκεφθείτε το emep.gov.gr
Μπορώ να χρησιμοποιήσω την εφαρμογή myInfo από κινητό ή tablet;
Ναι, η εφαρμογή myInfo είναι προσβάσιμη και από κινητές συσκευές (Tablet και κινητά τηλέφωνα).
Δε λαμβάνω κωδικό μιας χρήσης OTP
Αρχικά, βεβαιωθείτε ότι έχετε καταχωρίσει τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ). Στη συνέχεια δοκιμάστε τα παρακάτω:
1. Επιβεβαιώστε ότι το κινητό σας είναι εντός δικτύου κινητής τηλεφωνίας
2. Επανεκκινήστε τη συσκευή σας. Σε περίπτωση που είχατε ζητήσει τη διαδικασία έκδοσης OTP περισσότερες από μία φορές, χρησιμοποιήστε το OTP που λάβατε πιο πρόσφατα.
Αν το πρόβλημα παραμένει επαναλάβετε την προσπάθεια εισόδου για επανέκδοση OTP.
Εισάγω τον κωδικό μιας χρήσης (ΟΤΡ) και δεν μπορώ να εισέλθω στην υπηρεσία myInfo.
Ο κωδικός μιας χρήσης (OTP) που λαμβάνετε παραμένει ενεργός για πέντε (5) λεπτά από τη χρονική στιγμή της παραγωγής του. Σε περίπτωση που παρέλθουν τα πέντε (5) λεπτά θα πρέπει να επαναλάβετε τη διαδικασία εισόδου στην εφαρμογή myinfo.
Ποια στοιχεία ενημερώνονται μέσω της εφαρμογής myInfo;
Τα φυσικά πρόσωπα δύνανται να επιβεβαιώσουν ή να καταχωρίσουν τα ταυτοποιητικά τους στοιχεία καθώς και τους αναγνωριστικούς αριθμούς με τους οποίους έχουν ταυτοποιηθεί στο Μητρώο Πολιτών (δήμος εγγραφής), στο Φορολογικό Μητρώο (ΑΦΜ), στο Εθνικό Μητρώο ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ (ΑΜΚΑ) και στο Μητρώο Δελτίων Ταυτότητας (ΑΔΤ).
Με την επιβεβαίωση, γίνεται αυτόματη ενημέρωση για την ορθή αναγραφή των προσωπικών στοιχείων (επώνυμο, όνομα, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ημερομηνία γέννησης) σύμφωνα με τη δημοτολογική εγγραφή.
Αιτήσεις διόρθωσης που αφορούν στον τρόπο αναγραφής των προσωπικών του στοιχείων ή της ημερομηνίας γέννησης στην εγγραφή του προσώπου στο Μητρώο Πολιτών, θα χρειαστεί να υποβληθούν στο αρμόδιο ληξιαρχείο ή δημοτολόγιο.
Πώς επιβεβαιώνω την ορθότητα των στοιχείων μου;
Αφού ελέγξετε και συμφωνείτε με την ορθότητα των στοιχείων σας, επιλέγετε “Σωστό” σε κάθε εγγραφή και στη συνέχεια ολοκληρώνετε την επιβεβαίωση των στοιχείων σας υποβάλοντας υποχρεωτικά την υπεύθυνη δήλωση, η οποία διαμορφώνεται αυτόματα με βάση τις επιλογές σας.
Πώς μπορώ να ενημερώσω ορθά τα στοιχεία ταυτοποίησης που εμφανίζονται στην πλατφόρμα myInfo, σε περίπτωση που παρατηρήσω αποκλίσεις ή λάθη;
Σε περίπτωση διαφωνίας με ένα ή περισσότερα στοιχεία σας, επιλέγετε “λάθος” κάτω από την εν λόγω εγγραφή και συμπληρώνετε το σωστό. Στη συνέχεια υποβάλετε υποχρεωτικά την υπεύθυνη δήλωση για την ορθότητα των στοιχείων που υποδείξατε.
Το σύστημα εκτελεί άμεσα σειρά ελέγχων της ορθότητας των τιμών που υποδείξατε. Εφόσον επαληθευτεί η ορθότητα των στοιχείων, θα ενημερωθεί η εικόνα ταυτοποίησης και θα πρέπει να την επιβεβαιώσετε για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Τι συμβαίνει αν δεν γνωρίζω τον αριθμό οικογενειακής μερίδας και τον αριθμό μέλους μου σε περίπτωση διόρθωσης στοιχείων δημοτολογικής εγγραφής;
Δεν απαιτείται συμπλήρωση και επιβεβαίωση του αριθμού οικογενειακής μερίδας και του αριθμού μέλους. Αρκεί η επιλογή και επιβεβαίωση του δήμου, στον οποίο είστε εγγεγραμμένος/η και των προσωπικών σας στοιχείων, όπως αυτά αναγράφονται στη δημοτολογική σας εγγραφή.
Τι κάνω στην περίπτωση που εμφανιστεί ένδειξη ότι έχουν εντοπιστεί περισσότερες από μια ενεργές εγγραφές μου σε κάποιο μητρώο;
Επιλέγετε την εγγραφή που επιβεβαιώνετε ως ορθή και υποβάλλετε τη δήλωσή σας στην εφαρμογή myInfo κανονικά. Δεν απαιτείται να προβείτε σε άλλη ενέργεια. Ενημέρωση τόσο για την επιλογή σας όσο και για την ένδειξη διπλοεγγραφής προωθείται στον αρμόδιο φορέα για τη διενέργεια των απαραίτητων ελέγχων και ενεργειών.
Πώς μπορώ να να ολοκληρώσω τη διαδικασία επιβεβαίωσης των στοιχείων μου στην εφαρμογή myinfo αν δεν είμαι εγγεγραμμένος σε ένα από τα μητρώα του δημοσίου τομέα (πχ αν δεν διαθέτω Δελτίο Ταυτότητας Έλληνα Πολίτη);
Μπορείτε να ολοκληρώσετε τη διαδικασία επιβεβαίωσης των στοιχείων ακόμα και αν δεν είστε εγγεγραμμένος σε κάποιο από τα μητρώα. Στην περίπτωση αυτή, επιλέγετε “Δεν διαθέτω” στο σημείο που ζητείται επιβεβαίωση για το συγκεκριμένο μητρώο.
Τι συμβαίνει αμέσως μετά την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης επιβεβαίωσης των στοιχείων μου;
Με την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης επιβεβαίωσης των στοιχείων σας ενημερώνονται οι αρμόδιες υπηρεσίες τήρησης των αντίστοιχων Μητρώων και εκδίδεται αυτόματα ο Προσωπικός σας Αριθμός. Στο εξής κάθε φορά που πραγματοποιείται μεταβολή των στοιχείων σας στο δημοτολόγιο, τα επικαιροποιημένα στοιχεία προωθούνται εκ νέου χωρίς να απαιτείται κάποια ενέργεια από εσάς. Επιπλέον, μπορείτε να προχωρήσετε στη διαδικασία επιβεβαίωσης στοιχείων για τα ανήλικα προστατευόμενα μέλη της δημοτολογικής σας εγγραφής.
Τι συμβαίνει αν τα στοιχεία που υποδείξω ως ορθά, δεν επαληθευτούν από τους ελέγχους του συστήματος;
Δημιουργείται αυτομάτως από το σύστημα ένα αίτημα προς εξέταση από το αρμόδιο τμήμα της ΓΓΠΣΨΔ. Ο αριθμός του αιτήματός σας εμφανίζεται στην εφαρμογή, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνεστε μέσω των στοιχείων επικοινωνίας (sms/ email) που έχετε δηλώσει στο Ε.Μ.Επ τόσο για την υποβολή του αιτήματος όσο και για το αποτέλεσμα εξέτασης του.
Μπορώ να διορθώσω τα στοιχεία επικοινωνίας μου μέσω της εφαρμογής myinfo;
Η διόρθωση των στοιχείων επικοινωνίας σας, γίνεται αποκλειστικά μέσω του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.). Επιλέγοντας τον σχετικό σύνδεσμο στην εφαρμογή myInfo ανακατευθύνεστε στο Ε.Μ.Ε.π , ώστε να ενημερώσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας.
Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός και πώς σχηματίζεται;
Ο Προσωπικός Αριθμός είναι ένας δωδεκαψήφιος αλφαριθμητικός κωδικός ο οποίος ταυτοποιεί μοναδικά το φυσικό πρόσωπο στις συναλλαγές του με το Δημόσιο. Αποτελείται με σειρά εμφάνισης από:
- 3 ψηφία, εκ των οποίων τα δύο πρώτα είναι αριθμοί ή κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που έχουν ομόγραφα στο λατινικό αλφάβητο και το τρίτο είναι πάντα κεφαλαίο γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου που έχει ομόγραφο στο λατινικό αλφάβητο
- και τα εννέα ψηφία του ΑΦΜ που διαθέτει το φυσικό πρόσωπο.
Είναι υποχρεωτική η έκδοση Προσωπικού Αριθμού;
‘Οπως ορίζεται με την παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4727/2020 (Α’184) καθώς και την παρ. 5 του άρθρου 2 του πδ 40/2025 (Α’67), ο Προσωπικός Αριθμός χορηγείται υποχρεωτικά σε κάθε πρόσωπο που δικαιούται Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), σύμφωνα με τη φορολογική και ασφαλιστική νομοθεσία αντίστοιχα.
Γιατί απαιτείται η έκδοση Προσωπικού Αριθμού;
Ο Προσωπικός Αριθμός εκδίδεται υποχρεωτικά και χρησιμοποιείται στην επαλήθευση της ταυτότητας των προσώπων στις συναλλαγές τους με τους φορείς του δημόσιου τομέα.
Έχω εκδώσει μια φορά Προσωπικό Αριθμό. Μπορώ να τον αλλάξω και να προχωρήσω στην έκδοση νέου;
Ο Προσωπικός Αριθμός χορηγείται μια φορά, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 4727/2020 (Α’184), καθώς και την παρ. 4 του άρθρου 2 του πδ 40/2025 (Α’ 67) και είναι πάντα διαθέσιμος στην εφαρμογή myinfo.
Αποδέχθηκα λαθασμένα στοιχεία ως ορθά ή το αντίστροφο και έχω εκδώσει Προσωπικό Αριθμό. Τι πρέπει να κάνω;
Μπορείτε να επιλέξετε επεξεργασία των στοιχείων σας και να υποβάλετε εκ νέου τη δήλωσή σας. Ο Προσωπικός Αριθμός που έχει εκδοθεί δεν μεταβάλλεται.
Πώς μπορώ να επιβεβαιώσω ή να διορθώσω τα στοιχεία για τα ανήλικα προστατευόμενα μέλη;
Προκειμένου να επιβεβαιώσετε ή να διορθώσετε τα στοιχεία για το ανήλικο προστατευόμενο μέλος, απαιτείται να έχετε επιβεβαιώσει τα δικά σας στοιχεία μέσω της εφαρμογής myInfo, να επαληθεύεται η σχέση σας με το προστατευόμενο μέλος και προκειμένου να αποδοθεί ΠΑ, το προστατευόμενο μέλος να διαθέτει ΑΦΜ.
Εναλλακτικά, μπορείτε να προχωρήσετε στην επιβεβαίωση ή και διόρθωση των στοιχείων του ανηλίκου με φυσική παρουσία στο ΚΕΠ ή σε έμμισθη Προξενική Αρχή, προσκομίζοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Θα αποδοθεί αυτόματα Προσωπικός Αριθμός και στο ανήλικα προστατευόμενα μέλη; .
Ναι, εφόσον είναι δικαιούχοι και τους έχει αποδοθεί ΑΦΜ ακολουθείται κανονικά η διαδικασία απόδοσης ΠΑ και ενημερώνεται ο γονέας, στην οικογενειακή μερίδα του οποίου ανήκει το μέλος.
Υπάρχει άλλος τρόπος διόρθωσης των προσωπικών μου στοιχείων πέραν της ψηφιακής υπηρεσίας myInfo, όπως αυτή παρέχεται μέσω του gov.gr;
Μπορείτε να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία σας απευθυνόμενοι στο ΚΕΠ ή την έμμισθη Προξενική Αρχή της περιοχής σας. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να προσκομίσετε:
1. Αν είστε Έλληνας/Ελληνίδα πολίτης, δελτίο ταυτότητας ή σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας αρχής ή εν ισχύ διαβατήριο ή άδεια οδήγησης ή ατομικό βιβλιάριο υγείας
2. Αν είστε πολίτης κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ισχύον δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριο της χώρας σας
3.Αν είστε πολίτης τρίτης χώρας, το ισχύον διαβατήριο και άδεια διαμονής που έχει εκδοθεί δυνάμει του ν. 4251/2014 (Α’ 80) και του πδ 106/2007 (Α’ 135) και είναι σε ισχύ ή άλλο έγγραφο βάσει του οποίου επιτρέπεται η είσοδός σας στη χώρα ή τα έγγραφα που έχουν εκδώσει οι αρμόδιες ελληνικές αρχές
Υπάρχουν περιπτώσεις που εξυπηρετούνται αποκλειστικά σε Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) ή Έμμισθες Προξενικές Αρχές;
Μπορείτε να απευθύνεστε στο ΚΕΠ ή την έμμισθη Προξενική Αρχή της περιοχής σας στις εξής περιπτώσεις: α) αν δεν διαθέτετε πιστοποιημένο αριθμό κινητού στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ. ) β) αν επιθυμείτε να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία για ανήλικα μέλη της οικογένειας σας με τα οποία δεν ανήκετε στην ίδια ή σε συσχετιζόμενη δημοτολογική μερίδα γ) αν επιθυμείτε να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία για πρόσωπα που τελούν υπό τη δικαστική σας συμπαράσταση δ) εφόσον δεν διαθέτετε κωδικούς-διαπιστευτήρια της ΓΓΠΣΨΔ (κωδικοιί taxisnet)
Πότε απαιτείται η παρουσία του εκπροσωπούμενου στο ΚΕΠ ή την Έμμισθη Προξενική Αρχή;
Η παρουσία του ανηλίκου/προστατευόμενου μέλους ή του συμπαραστατούμενου, για λογαριασμό του οποίου εκτελείται η διαδικασία, είναι υποχρεωτική. Άτομα τελούντα υπό πλήρη στερητική δικαστική συμπαράσταση εξαιρούνται της υποχρέωσης για αυτοπρόσωπη παρουσία.
Πώς γίνεται η επιβεβαίωση των στοιχείων από τον πολίτη όταν εξυπηρετείται από υπάλληλο ΚΕΠ ή Προξενικής Αρχής;
Ο υπάλληλος του ΚΕΠ ή της έμμισθης Προξενικής Αρχής εκτυπώνει τα έγγραφα δήλωσης και τα δίνει στον πολίτη προς έλεγχο και επιβεβαίωση. Η εκτύπωση της δήλωσης, η συμπλήρωσή της και η υπογραφή της από το φυσικό πρόσωπο και τον υπάλληλο που την παραλαμβάνει και καταχωρίζει τα στοιχεία είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ. Η υπογεγραμμένη δήλωση επιστρέφεται στον πολίτη και ΔΕΝ τηρείται ως φυσικό αντίγραφο στο χώρο συναλλαγής.
Ποια είναι τα νομιμοποιητικά έγγραφα που πρέπει να προσκομίσει στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών ΚΕΠ ή στην Έμμισθη Προξενική Αρχή ο εκπρόσωπος ανήλικου ή προστατευόμενου μέλους;
Τα νομιμοποιητικά έγγραφα που θα χρειαστεί να προσκομίσει ο εκπρόσωπος ανηλίκου ή προστατευόμενου μέλους ανάλογα με το είδος της νομικής σχέσης είναι:
Αν πρόκειται για ορισμένο Επίτροπο, δικαστική απόφαση ορισμού Επιτρόπου
Αν πρόκειται για διαζευγμένο γονέα ασκούντα την επιμέλεια :
1) δικαστική απόφαση ή συμβολαιογραφική πράξη ή ιδιωτικό συμφωνητικό με το οποίο ορίζεται ως ο μοναδικός ασκών την επιμέλεια και
2) πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης ή δικαστική απόφαση περί υιοθεσίας
Αν πρόκειται για Διαζευγμένο γονέα ασκούντα συνεπιμέλεια:
1) δικαστική απόφαση ή συμβολαιογραφική πράξη ή ιδιωτικό συμφωνητικό με το οποίο ορίζεται η συνεπιμέλεια και
2) πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης ή δικαστική απόφαση περί υιοθεσίας
3) δήλωση συναίνεσης ετέρου γονέα
Αν πρόκειται για ανάδοχο γονέα:
1) δικαστική απόφαση ή σύμβαση αναδοχής
2) δήλωση συναίνεσης ετέρου αναδόχου, εφόσον υπάρχει, εκτός αν παρίσταται
Αν πρόκειται για θετό γονέα:
1) δικαστική απόφαση περί υιοθεσίας ή Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης
2) δήλωση συναίνεσης ετέρου γονέα, εφόσον υπάρχει, εκτός αν παρίσταται
Αν πρόκειται για φυσικό γονέα θα χρειαστεί:
1) πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και
2) δήλωση συναίνεσης ετέρου γονέα, εκτός αν παρίσταται
Ποια είναι τα νομιμοποιητικά έγγραφα που πρέπει να προσκομίσει στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) ή στην Έμμισθη Προξενική Αρχή ο δικαστικός συμπαραστάτης
Θα πρέπει να προσκομίσει τη δικαστική απόφαση ορισμού του ως δικαστικού συμπαραστάτη
Είμαι φυσικός, θετός ή διαζευγμένος γονέας και επιθυμώ να επιβεβαιώσω/διορθώσω τα ταυτοποιητικά στοιχεία για ανήλικο προστατευόμενο μέλος της οικογενειακής μου μερίδας. Ωστόσο, ο έτερος φυσικός, θετός ή διαζευγμένος γονέας έχει αποβιώσει. Πώς μπορώ να εκτελέσω τη διαδικασία;
Εφόσον επιλέξετε να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία μέσω της εφαρμογής myInfo του gov.gr και εφόσον η σχέση σας με το ανήλικο προστατευόμενο μέλος επιβεβαιωθεί και εμφανιστεί εντός της εφαρμογής, μπορείτε να ολοκληρώσετε τη διαδικασία ψηφιακά. Σε περίπτωση που απευθυνθείτε σε Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) ή έμμισθη Προξενική Αρχή, θα χρειαστεί να προσκομίσετε τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα πλην της υπεύθυνης δήλωσης του έτερου φυσικού, θετού ή διαζευγμένου γονέα. Στη θέση της θα καταθέσετε τη ληξιαρχική πράξη θανάτου του. Η αυτοπρόσωπη παρουσία του ανήλικου προστατευμένου μέλους είναι υποχρεωτική.
Έχω επιβεβαιώσει τα στοιχεία ταυτοποίησής μου αλλά δεν βλέπω να έχουν διορθωθεί με βάση τη δημοτολογική μου εγγραφή τα προσωπικά μου στοιχεία στα υπόλοιπα μητρώα. Πότε θα γίνει η ενημέρωση;
Με την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης στο τέλος της διαδικασίας, οι διορθώσεις που αιτηθήκατε στην εφαρμογή myInfo διαβιβάζονται αυτόματα στα αντίστοιχα μητρώα για ενημέρωση. Ο φορέας που διαχειρίζεται το κάθε μητρώο ενδέχεται να εκτελέσει πρόσθετα βήματα πριν εφαρμόσει τις διορθώσεις. Από πλευρά σας δεν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες.
Έχω εκδώσει πρόσφατα δελτίο ταυτότητας και δεν αναγράφεται ο Προσωπικός Αριθμός. Πρέπει να κάνω επανέκδοση; Μπορεί να τυπωθεί εκ των υστέρων στην ταυτότητα;
Δεν απαιτείται επανέκδοση του δελτίου ταυτότητας, ούτε μπορεί ο Προσωπικός Αριθμός να τυπωθεί εκ των υστέρων. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κανονικά τον Προσωπικό Αριθμό στις συναλλαγές σας ανεξάρτητα από το αν αποτυπώνεται στο δελτίο ταυτότητας.
Τι παραπάνω μου προσφέρει ο Προσωπικός Αριθμός από τους αριθμούς των μητρώων που διαθέτω ήδη;
Ο Προσωπικός Αριθμός λειτουργεί ως μοναδικός αριθμός ταυτοποίησης για κάθε φυσικό πρόσωπο σε όλες τις συναλλαγές του με το Δημόσιο. Δεν αντικαθιστά τους υφιστάμενους τομεακούς αριθμούς (όπως ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ), αλλά τους συσχετίζει, επιτρέποντας την αξιόπιστη αντιστοίχιση των στοιχείων σας μεταξύ των μητρώων του Δημοσίου. Μέσω του Προσωπικού Αριθμού, ενισχύεται η ακρίβεια, η ασφάλεια και η συνέπεια των προσωπικών σας δεδομένων, βελτιώνοντας την ποιότητα των συναλλαγών σας με το Δημόσιο.
Ο Προσωπικός Αριθμός θα καταργήσει τους άλλους αριθμούς μητρώων: ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ;
Οι τομεακοί αριθμοί των μητρώων παραμένουν σε λειτουργία καθώς εξυπηρετούν διαφορετικές επιχειρησιακές ανάγκες. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να θυμάστε ή να επιβεβαιώνετε πλέον τους αριθμούς αυτούς για την ταυτοποίησή σας, καθώς μπορείτε να εξυπηρετηθείτε στο Δημόσιο με τον Προσωπικό σας Αριθμό.
Η σύνδεση μου στην εφαρμογή myInfo διακόπηκε. Για πόση ώρα μπορώ να κάνω χρήση της εφαρμογής;
Η σύνδεση με την εφαρμογή διακόπτεται αυτόματα, αν δεν κάνετε κάποια ενέργεια για 30 λεπτά.
Στην εφαρμογή myInfo ποια στοιχεία και ποιοι αναγνωριστικοί αριθμοί εμφανίζονται;
Η εφαρμογή αντλεί και εμφανίζει τα παρακάτω στοιχεία από τα αντίστοιχα Μητρώα:
α. Το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο, το μητρώνυμο, την ημερομηνία γέννησης, τον Δήμο στον οποίο είστε εγγεγραμμένος και τον αριθμό της δημοτολογικής σας εγγραφής από το Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών,
β. Τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) από το Φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ),
γ. Τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλιση (ΑΜΚΑ) από το Εθνικό Μητρώο ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης – Εθνικό Μητρώο Ασφαλισμένων Εργοδοτών και Συνταξιούχων) της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ) Α.Ε.,
δ. Τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας (ΑΔΤ) από το Μητρώο Δελτίων Ταυτοτήτων Ελλήνων Πολιτών της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.).
ε. Τα στοιχεία επικοινωνίας (αριθμό κινητού τηλεφώνου, ηλεκτρονική διεύθυνση και διεύθυνση κατοικίας), όπως έχουν καταχωρισθεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ)
στ. τον ΠΑ από το μητρώο Προσωπικού Αριθμού
Μπορώ να εξυπηρετηθώ εξ αποστάσεως από ΚΕΠ ή έμμισθη Προξενική Αρχή, κάνοντας χρήση της εφαρμογής myΚΕPlive ή myConsulLive αντίστοιχα;
Για τη συγκεκριμένη διαδικασία δεν προβλέπεται δυνατότητα εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης από ΚΕΠ και έμμισθες Προξενικές Αρχές, αλλά απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία σας.
Κατά την προβολή των ταυτοποιητικών μου στοιχείων διαπίστωσα ότι σε αυτά εμφανίζεται ΑΔΤ που, αν και ανήκε σε εμένα στο παρελθόν, δεν αντιστοιχεί πλέον σε ενεργό Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;
Το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος ΑΔΤ εμφανίζεται στην προβολή των ταυτοποιητικών σας στοιχείων σημαίνει ότι εξακολουθεί να είναι ενεργός στο αντίστοιχο μητρώο της Ελληνικής Αστυνομίας.
Αν δεν αντιστοιχεί στον αριθμό του δελτίου που έχετε στην κατοχή σας, επιλέξτε την ένδειξη ΛΑΘΟΣ και συμπληρώστε τον σωστό αριθμό δελτίου.
Δεν είμαι δικαιούχος Προσωπικού Αριθμού και δεν διαθέτω ΑΦΜ ή ΑΜΚΑ. Μπορώ να προχωρήσω στην έκδοση δελτίου αστυνομικής ταυτότητας;
Σύμφωνα με την ΚΥΑ υπ’αρ. 14960/2025 με θέμα “Τρόπος αναγραφής και αποθήκευσης του Προσωπικού Αριθμού στο Δελτίο Ταυτότητας Ελλήνων πολιτών” (Β’ 2637), η διαδικασία έκδοσης δελτίου ταυτότητας δύναται να ολοκληρωθεί χωρίς την αναγραφή Προσωπικού Αριθμού για τα φυσικά πρόσωπα που δεν είναι δικαιούχοι ΑΦΜ και ΑΜΚΑ.
Είμαι δικαιούχος Προσωπικού Αριθμού σύμφωνα με το π.δ 40/2025 (Α’ 167), αλλά δεν μου έχει αποδοθεί ΠΑ μπορώ να προχωρήσω στην έκδοση δελτίου αστυνομικής ταυτότητας;
Σύμφωνα με την υπ’ αρ. 14960/2025 κοινή υπουργική απόφαση, με θέμα “Τρόπος αναγραφής και αποθήκευσης του Προσωπικού Αριθμού στο Δελτίο Ταυτότητας Ελλήνων πολίτων” (Β’ 2637), όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. 25181/2025 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 4262), η διαδικασία έκδοσης δελτίου ταυτότητας δεν μπορεί να ολοκληρωθεί. Παρακαλούμε συνδεθείτε στην εφαρμογή pa.gov.gr με τους προσωπικούς κωδικούς taxisnet, ώστε να ελέγξετε, στο αντίστοιχο πεδίο, αν σας έχει αποδοθεί αυτόματα ο ΠΑ είτε απευθυνθείτε σε ΚΕΠ ή Προξενική Αρχή στη χώρα που διαμένετε. Σε περίπτωση που δεν σας έχει αποδοθεί ΠΑ, θα χρειαστεί να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες επιβεβαίωσης ή και διόρθωσης των στοιχείων σας που εμφανίζονται στην εφαρμογή, προκειμένου να σας αποδοθεί Προσωπικός Αριθμός.
Δεν έχω καταχωρίσει τα στοιχεία επικοινωνίας μου στο Ε.Μ.Επ. ή τα έχω καταχωρίσει χωρίς να χορηγήσω συγκατάθεση ώστε αυτά να χρησιμοποιηθούν για την ηλεκτρονική επικοινωνία της δημόσιας διοίκησης μαζί μου. Πώς θα ενημερωθώ για την έκδοση του Προσωπικού μου Αριθμού.
Σε αυτήν την περίπτωση, οι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να ενημερωθείτε για την έκβαση της διαδικασίας είναι οι εξής:
α) Να εισέλθετε στην εφαρμογή myInfo με τους προσωπικούς σας κωδικούς TAXISnet και να επιβεβαιώσετε ή να διορθώσετε τα στοιχεία σας ,ώστε να σας αποδοθεί αυτόματα ο Προσωπικός Αριθμός ή να τον δείτε αν έχει ήδη εκδοθεί.
β) Να απευθυνθείτε σε ΚΕΠ ή έμμισθη Προξενική Αρχή
Σε περίπτωση που δε διαθέτω ΑΦΜ πώς θα εκδοθεί Προσωπικός Αριθμός;
Προκειμένου να εκδοθεί Προσωπικός Αριθμός απαιτείται να εκδώσετε ΑΦΜ. Μπορείτε να κάνετε αίτηση στην ΑΑΔΕ για έκδοση ΑΦΜ με τους εξής τρόπους:
1. Ηλεκτρονικά με βιντεοκλήση.
2. Δια ζώσης με προγραμματισμένο ραντεβού.
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη σελίδα της ΑΑΔΕ:
https://www1.aade.gr/aadeapps3/myaade/#!/myklidarithmos
Διαπίστωσα σφάλματα στις εγγραφές των στοιχείων μου στο Μητρώο Πολιτών (επώνυμο, όνομα, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ημερομηνία γέννησης). Πώς μπορώ να εξασφαλίσω ότι θα γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις;
Αρχικά, θα πρέπει να επισημάνετε τα λάθη που αφορούν στα στοιχεία σας στην εφαρμογή myInfo επιλέγοντας “Λάθος” κάτω απο τις αντίστοιχες εγγραφές και υποδεικνύοντας τις απαραίτητες διορθώσεις. Οι ενημερώσεις που αφορούν στον τρόπο αναγραφής των προσωπικών σας στοιχείων ή της ημερομηνίας γέννησης στην εγγραφή του προσώπου στο Μητρώο Πολιτών, θα χρειαστεί να υποβληθούν στο αρμόδιο ληξιαρχείο ή δημοτολόγιο.
Είναι υποχρεωτική η δήλωση όλων των στοιχείων επικοινωνίας μου στο Ε.Μ.Επ. ή πρόκειται απλώς για προϋπόθεση προκειμένου να χρησιμοποιήσω την ηλεκτρονική εφαρμογή myInfo;
Σε κάθε περίπτωση, καταχωρίζετε υποχρεωτικά κατ’ ελάχιστον τον αριθμό κινητού τηλεφώνου, εφόσον υφίσταται, και είτε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είτε την ταχυδρομική διεύθυνση διαμονής ή τη διεύθυνση επικοινωνίας, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4704/2020 (Α’ 133).
Έχω ξεχάσει τον Προσωπικό Αριθμό μου.
Μπορείτε να δείτε τον Προσωπικό σας Αριθμό με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
α) Πραγματοποιώντας είσοδο στην εφαρμογή myInfo και προβάλλοντας τα προσωπικά σας στοιχεία
β) Υποβάλλοντας αυτοπροσώπως αίτημα σε ΚΕΠ ή έμμισθη Προξενική Αρχή
γ) Μέσω της εφαρμογής wallet.gov.gr εφόσον έχετε εγκαταστήσει την εφαρμογή στο κινητό σας.
Με την αναγραφή του Προσωπικού Αριθμού στην αστυνομική ταυτότητα, καταργείται ο Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας;
Οι νέες ταυτότητες διατηρούν κανονικά τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας. Ο Προσωπικός Αριθμός δεν αντικαθιστά τον αριθμό της ταυτότητας και δεν καταργεί άλλους αναγνωριστικούς αριθμούς, όπως ο αριθμός ταυτότητας.
Αλλάζει κάτι στον τρόπο εισόδου στο gov.gr;
Όχι. Οι κωδικοί Taxisnet συνεχίζουν να ισχύουν όπως πριν.
Έχασα την ταυτότητα μου στην οποία αναγράφεται ο ΠΑ. Τι ενέργειες πρέπει να κάνω;
Πέρα από τις ενέργειες που αφορούν στην απώλεια της ταυτότητας, ειδικά σε ό,τι αφορά στον Προσωπικό Αριθμό μπορείτε να προχωρήσετε σε επανέκδοση ταυτότητας, στην οποία αναγράφεται ο ίδιος Προσωπικός Αριθμός. Ο Προσωπικός Αριθμός δεν καταργείται και δεν τροποποιείται.
Παρέχεται δυνατότητα εξαίρεσης από την χορήγηση του Προσωπικού Αριθμού;
Με βάση το άρθρο 11 του ν. 4727/2020 (Α’184), ο Προσωπικός Αριθμός (Π.Α.) χορηγείται υποχρεωτικά σε κάθε φυσικό πρόσωπο που δικαιούται Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, χωρίς να προβλέπονται ειδικές κατηγορίες φυσικών προσώπων που εξαιρούνται της εν λόγω υποχρεωτικότητας. Για όσους δεν προβούν στη διαδικασία έκδοσης Π.Α. μέσω της εφαρμογής myInfo, θα γίνει αυτοματοποιημένη έκδοση Π.Α. από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.), όπως αυτή προβλέπεται στο άρθρο 5 του πδ 40/2025 (Α’ 67).
Ποιες κατηγορίες προσωπικών δεδομένων θα συνδέονται με τον Προσωπικό Αριθμό και ποιοι φορείς θα έχουν πρόσβαση;
Με βάση το άρθρο 3 του πδ 40/2025 (Α’67), το Μητρώο Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.), αναπτύσσεται και τηρείται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) με σκοπό την παροχή υπηρεσιών επαλήθευσης ταυτότητας των φυσικών προσώπων προς τους φορείς του δημόσιου τομέα και την αντιστοίχιση των Π.Α. με τους αναγνωριστικούς αριθμούς των Μητρώων των φορέων του δημόσιου τομέα.
Το Μητρώο Π.Α., περιλαμβάνει μόνο τα δεδομένα που είναι απολύτως αναγκαία για την επαλήθευση της ταυτότητας των φυσικών προσώπων και συγκεκριμένα τα εξής:
α) Π.Α.,
β) όνομα,
γ) επώνυμο,
δ) πατρώνυμο,
ε) μητρώνυμο,
στ) ημερομηνία γέννησης,
ζ) τόπο γέννησης,
η) Α.Φ.Μ.,
θ) Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας (Α.Δ.Τ.), εφόσον το φυσικό πρόσωπο διαθέτει,
ι) Α.Μ.Κ.Α., εφόσον το φυσικό πρόσωπο διαθέτει,
ια) ένδειξη ότι ο Π.Α. είναι ενεργός/ανενεργός.
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 11 του ν. 4727/2020 (Α’184), οι φορείς του δημόσιου τομέα δεν συλλέγουν και δεν αποθηκεύουν τον Π.Α. στα πληροφοριακά συστήματα ή στα συστήματα αρχειοθέτησής τους.
Υπάρχει τρόπος να εκφράσω αντίρρηση για τη χρήση του Προσωπικού Αριθμού και ποια διαδικασία προβλέπεται σε αυτήν την περίπτωση;
Με βάση το άρθρο 11 του ν. 4727/2020 (Α’184), ο Προσωπικός Αριθμός (Π.Α.) χορηγείται υποχρεωτικά σε κάθε φυσικό πρόσωπο που δικαιούται Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, χωρίς να προβλέπονται ειδικές κατηγορίες φυσικών προσώπων που εξαιρούνται της εν λόγω υποχρεωτικότητας. Συνακόλουθα, δεν παρέχεται η δυνατότητα στα φυσικά πρόσωπα που ανήκουν στου δικαιούχους Π.Α., η υποβολή αντιρρήσεως, σχετικής με τη χορήγηση του Π.Α. τους.
Απαιτείται η συγκατάθεση του υποκειμένου για την έκδοση ΠΑ;
Σας γνωρίζουμε ότι η έκδοση του ΠΑ και ειδικώς οι προϋποθέσεις έκδοσης αυτού, έχουν θεσπιστεί με το Προεδρικό Διάταγμα 40/2025 «Διαδικασία έκδοσης και χορήγησης του Προσωπικού Αριθμού, μέτρα και εγγυήσεις για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα», την 16000 ΕΞ 2024/13.05.2024 κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εξωτερικών, Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Μετανάστευσης και Ασύλου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Επιβεβαίωση και Διόρθωση Στοιχείων Φυσικών Προσώπων σε Μητρώα του Δημοσίου Τομέα» και την 14960 ΕΞ 2025/08.05.2025 κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Τρόπος αναγραφής και αποθήκευσης του προσωπικού αριθμού στο Δελτίο Ταυτότητας Ελλήνων», όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει, τα οποία αποτελούν την νομική βάση αυτής της επεξεργασίας κατ΄ άρθρο 6 του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων και ως εκ τούτου η τυχόν συγκατάθεση του εκάστοτε υποκειμένου δεν αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση του, δεν απαιτείται, ούτε προβλέπεται, σύμφωνα με τα ειδικώς οριζόμενα στο σχετικό θεσμικό πλαίσιο.
Γιατί δεν μου έχει αποδοθεί αυτόματα ΠΑ;
Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο ο ΠΑ αποδίδεται αυτόματα:
α) Σε όσα φυσικά πρόσωπα έχουν ήδη ολοκληρώσει τη διαδικασία επιβεβαίωσης των στοιχείων τους, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης Π.Α.
β) Σε όσα φυσικά πρόσωπα, των οποίων το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο, το μητρώνυμο και η ημερομηνία γέννησης, όπως εμφανίζονται στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή «myInfo» ταυτίζονται απολύτως με τα αντίστοιχα στοιχεία της εγγραφής τους στο Φορολογικό Μητρώο της Α.Α.Δ.Ε.
γ) Σε φυσικά πρόσωπα που γεννιούνται μετά την έναρξη ισχύος του πδ 40/2025, εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία απόδοσης Α.Φ.Μ. σε αυτά
Παρακαλούμε συνδεθείτε στην εφαρμογή ώστε να επιβεβαιώσετε ή να διορθώσετε τα στοιχεία σας προκειμένου να σας αποδοθεί αυτόματα ο ΠΑ
Πώς θα ενημερωθώ για την αυτόματη απόδοση του Προσωπικού μου Αριθμού;
- Εφόσον έχετε δηλώσει τα στοιχεία επικοινωνίας στο ΕΜΕπ και έχετε αποδεχτεί να επικοινωνούν μαζί σας οι δημόσιοι φορείς σε αυτά, θα σας αποσταλεί μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και θα δείτε ειδοποίηση στη θυρίδα πολίτη στο gov.gr.
- Θα σας αποσταλεί ενημέρωση στο gov.gr wallet , εφόσον έχετε εγκαταστήσει την εφαρμογή στο κινητό σας.
- Σε περίπτωση που δεν διαθέτετε κάτι από τα παραπάνω μπορείτε α) είτε να εισέλθετε στην εφαρμογή pa.gov.gr ώστε να ενημερωθείτε για το αν σας έχει αποδοθεί ΠΑ και ποιος είναι αυτός, β) είτε να απευθυνθείτε σε ΚΕΠ ή Προξενική Αρχή στην χώρα που διαμένετε. Εφόσον διαπιστώσετε ότι δεν σας έχει αποδοθεί ΠΑ μπορείτε να προχωρήσετε στην επιβεβαίωση ή και διόρθωση των στοιχείων σας, ώστε να σας αποδοθεί αυτόματα
Πότε εκκινεί η αυτοματοποιημένη έκδοση του Προσωπικού Αριθμού;
Η αυτοματοποιημένη έκδοση του Προσωπικού Αριθμού εκκινεί την 6η Νοεμβρίου 2025.